تاریخچه باشگاه رئال مادرید

تاریخچه باشگاه پرافتخار رئال مادرید را به طور خلاصه و کاربردی مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش مجله کیت‌وید، باشگاه رئال مادرید که یکی از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال در تاریخ است، هواداران پُرشور زیادی در سراسر دنیا از جمله ایران دارد که نتایج و اخبار آن را پیگیری می‌کنند. به همین بهانه سعی داریم تا بخشی از تاریخچه باشگاه پُرافتخار رئال مادرید را مورد بررسی قرار دهیم.

شروع فعالیت رئال مادرید

باشگاه رئال مادرید اسپانیا که امروزه یکی از پرافتخارترین و موفق‌ترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال جهان به شمار می‌آید در ششم مارس سال 1902 تاسیس شد. رئال مادرید همانند بارسلونا از ابتدای حضور در لالیگا هیچ‌گاه سقوط به دسته پایین‌تر را تجربه نکرده است. این یعنی رئالی‌ها از ابتدای کارشان همواره یکی از تیم‌های خوب و باثبات اسپانیا بوده‌اند.

ورزشگاه اختصاصی با نام سانتیاگو برنابئو

ورزشگاه خانگی این تیم سانتیاگو برنابئو نام دارد که از سال 1947 به عنوان استادیوم اختصاصی رئال مادرید انتخاب شد و با گنجایشی بیش از 80 هزار نفر یکی از ورزشگاه‌های بزرگ اروپا محسوب می‌شود.

افتخارات رئال مادرید

این باشگاهِ تقریبا 120 ساله در طول تاریخ پرافتخار خود توانسته 35 بار قهرمانی لالیگا، 20 قهرمانی کوپا دل ری، 13 سوپرکاپ اسپانیا، 14 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 2 قهرمانی جام یوفا، 5 سوپرکاپ اروپا و 5 قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را تجربه کند که این عناوین رئال مادرید را به یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال تبدیل کرده است.

ماجرای کهکشانی‌ شدن رئال مادرید

اصلی‌ترین دلیلی که باعث شد رئال مادرید لقب کهکشانی‌ها را دریافت کند این بود که در اوایل دوران مدیریت فلورنتینو پرز، این باشگاه شروع به خرید بسیاری از ستاره‌های وقت فوتبال جهان به صورت یکجا کرد و آنقدر این تیم ستاره به تیمش آورد تا این لقب به آنها داده شد. از جمله بازیکنان بزرگی که برای رئال مادرید به میدان رفته‌اند می‌شود به آلفردو دی استفانو، رائول گونزالس، گوتی هرناندز، ایکر کاسیاس، زین‌الدین زیدان، روبرتو کارلوس، رونالدو نازاریو، کریستیانو رونالدو، لوییس فیگو، دیوید بکام، سرخیو راموس و… اشاره کرد.

تاریخچه کیت‌های رئال مادرید

باشگاه رئال مادرید از همان ابتدا رنگ سفید را برای پیراهن‌های تیم فوتبال خود انتخاب کرد و هنوز هم کیت اول این تیم هر ساله با همین رنگ تولید و در سراسر دنیا عرضه می‌شود. از سال 2001 طراحی، تولید و عرضه کیت‌های رئالی‌ها برعهده شرکت مشهور آدیداس بوده و از سال 2013 تاکنون اسپانسر اصلی روی پیراهن این تیم شرکت هواپیمایی امارات با نام Fly Emirates است.

انقلاب‌های رئال مادرید در عرصه کیت

در سال 1947 مدیریت باشگاه تصمیم گرفت پیراهن‌های این تیم، به پیراهن‌های دکمه‌دار تغییر پیدا کند که خود، یک انقلاب در تولید لباس تیم‌های فوتبال ایجاد کرد. همچنین در نوامبر سال 1947 رئال مادرید به اولین باشگاهی در فوتبال اسپانیا تبدیل شد که لباس تیمشان شماره‌دار شد. کیت دوم رئال مادرید اکثرا به رنگ‌های ارغوانی یا سیاه طراحی می‌شد و همین امر باعث شده که این دو رنگ به نوعی جزو مشخصه‌های این تیم تا امروز محسوب شوند.

داستان لوگوی رئال مادرید و اضافه شدن تاج

در سال 1920، شاه آلفونسو سیزدهم با اعطای نشان سلطنتی رئال (رویال به معنای سلطنت) و نشان تاج پادشاهی به این تیم، حمایت خود را از باشگاه فوتبال رئال مادرید اعلام کرد. با برکناری آلفونسو سیزدهم از مسند قدرت در سال 1931 بار دیگر لوگو این تیم به حالت اولیه و بدون تاج پادشاهی برگشت اما بعد از جنگ‌های داخلی اسپانیا و در سال 1941 مجددا کلمه رئال و تاج پادشاهی به این تیم برگردانده شد و این لوگو تا سال 1997 تغییری نکرد. پس از آن، برای آخرین بار در سال ۲۰۰۱ باشگاه برای مدرن کردن لوگو تغییرات خیلی کوچکی در حد چند خط در لوگو ایجاد کرد و تا امروز این لوگو به همین شکل فعلی باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *